Online překlady z a do všech světových i exotických jazyků - rychle, kvalitně, levně.

Podrobný pohled: Proč Windows Mobile komunikátory umějí zobrazit pouze 65k barev?

Jan Pichrt | Pondělí, 8. Září 2008 1:17 | Komentáře: 32

Proč mají WM komunikátory stále jen 65k barev?Určitě jste si už někdy položili otázku, proč ve specifikacích každého komunikátoru se systémem Windows Mobile najdete u displeje hodnotu pouhých 65k barev, když dnes většina moderních obrazovek u obyčejných mobilních telefonů disponuje až čtyřikrát větší barevností (65536 versus 262144 barev). Proč tomu tak je, si vysvětlíme v tomto článku. K porozumění je potřeba vědět, jak vlastně PDA zobrazuje barvy. 65536 barev rozhodně není náhodné číslo. Jedná se o počet možných kombinací 16 bitových informací ("bit" je číslo, které nabývá hodnot 1 nebo 0).


Každý bod na obrazovce, tedy pixel, je reprezentován 16 bity. Těchto 16 bitů udává barvu pro onen pixel. Přesněji jde o 5 bitů červené, 6 bitů zelené a 5 bitů modré barvy. Toto složení se také nazývá jako RGB 565. Pokud bychom měli zařadit do škály barevných formátu i 18 bitovou hloubku (to znamená 262 tisíc barev), jednalo by se o 6 bitů na každou barvu. Tedy RGB 666.

Další věc, kterou je třeba pochopit je, jak proměnit bit na obrazovce v barvu. Představme si například klasické Pocket PC s rozlišením displeje 240×320 obrazových bodů (pixelů) s barevností 65536 barev. To znamená 320 řádků a 240 obrazových bodů, kde každý z nich má 16 bitů představujících barvu. Všechny tyto informace jsou uloženy v paměti známé jako frame buffer. Hardware obrazovky tedy vezme obsah tohoto frame bufferu a zkonvertuje ho přímo na obrazovku. Chcete změnit obraz, pak musíte změnit obsah frame bufferu.

Potřebujeme tedy 16 bitů pro každý pixel, a celkem máme u QVGA displeje 240×320 bodů. 16 bitů jsou 2 byty, což znamená celkový počet 153600 bytu, tedy zhruba 150kB z RAM použité pro vykreslení obrazovky. Jednoduchý vzorec pro výpočet velikosti frame bufferu tedy je (A x B) x C, kde A je osa X, B je osa Y a C je počet bytů v bitové hloubce (například v 16 bit jsou byty 2). Z přiloženého grafu jsou vidět rozdíly.

Závislost bitové hlouby a rozlišení na velikosti frame bufferu 

Z grafu je patrné, že rozdíl mezi jednotlivými hloubkami vůbec není malý, zvláště pak v případě 16 versus 32 bit, kdy hodnoty dosahují dvojnásobku hodnot původních. Obrovský rozdíl je také u QVGA a VGA displejů, kde je paměťová náročnost VGA zhruba čtyřnásobná.

Zajímavost: Tímto zároveň vyvracíme mýtus o tom, že VGA není o nic víc náročnější, než QVGA. Zatímco QVGA displej spotřebuje na jedno překreslení obrazovky 153,6 kB, tak VGA potřebuje 4× tolik, tedy 614,4 kB. Z toho vyplývá, že když si pustíte film při standardních 25 FPS, vaše Pocket PC s VGA displejem a 64 MB RAM bude muset začít přepisovat obsah framebufferu už po nějakých 9 vteřinách, tedy za předpokladu, že budete mít celých 64 MB volné RAM k dispozici. U QVGA displeje by se jednalo už o celých 16 vteřin, což dává procesoru dostatek času na další operace. Rychlost zařízení s VGA displejem tedy silně ovlivňuje procesor a rychlost vnitřní sběrnice společně s RAM. Proč tedy výrobci stále vyrábí zařízení s VGA displeji a 64 MB RAM? Jednoduše pro to, že zřejmě jsou jejich produkty určeny nenáročným uživatelům, kteří nekladou až takový důraz na multimédia, ale spíše na statické zobrazení obrazovky Dnes a sem tam nějaké to tapnutí, nebo že by doprodávali staré chipsetové zásoby? :-)


Moderní procesory jsou schopné pracovat s 32 bity, což je optimální pro práci s 16 a 8 bitovou hloubkou barev. Proč tedy ne 262144 barev, respektive 18 bitů?
Protože je pixel 16 bitový a procesor zvládá 32 bitů, stihne zapsat 2 pixely najednou během jednoho cyklu. Co by se ale stalo, pokud by byl pixel 18 bitový? První pixel by prošel bez problémů, druhý ale ne a čekal by až na další cyklus. Tím pádem 15 z každých 16 pixelů by bylo vykreslováno způsobem, který by byl naprosto neefektivní. 18 bitů si prostě s 32 bitovým systémem moc rozumět nebude. K pochopení vám jistě pomohou následující tabulky:

Srovnávací tabulka 

Každá barva znázorňuje 1 pixel. Je jasně patrné, že u 32 a 16 bitů nezůstává žádný nevyužitý bit. Z uvedeného také vyplývá, že použití 24 bitů je pouze o trochu nevýhodnější než při použití 16 bitů. Nevyužitých bitů je zde 8 a je to tedy stále podstatně výhodnější, něž použití 18 bitů, kde zůstane v jednom cyklu celých 14 nevyužitých bitů. Z tohoto důvodu prostě formát "RGB 666" neexistuje. Není nativně podporován v žádném operačním systému (CE, XP, Mac, Unix, Palm či Symbian).

Ale počkat, teď vám to nesedí? Všude přece vídáme reklamy na mobilní telefony vybavené displeji s 262144 barvami. Jak je to tedy možné? Musí přece podporovat 18 bitovou barevnou hloubku, ale není tomu tak. Tato zařízení podporují 24 bitovou hloubku, ale zahodí 6 z 8 bitů navíc, což jsme si vysvětlili o odstavec výše. Existují dva způsoby, jak vytvořit 24 bitové barvy. V obou případech je k dispozici 8 bitů pro červenou, zelenou a modrou, tedy "RGB 888", kde v případě prvním má každý pixel 24 bitů a případě druhém má bitů 32, zbylých 8 je pak pro transparentnost nebo jednoduše zůstanou nevyužity.

32 bitů je skvělá hodnota pro použití s procesorem. Znamená to jeden pixel na každých 32 bitů. 24 bitů už není tak dobré jako použití 32 bitů, ale je to podstatně lepší než použití 18 bitů. Při použití 24 bitů využijeme tedy pouze 18, čímž plýtváme pouze 6 bity z každých 24 oproti 14 bitů z každých 32 bitů. Je to zkrátka pořádná matematika.

 

- 

Tento displej firmy SparkFun je typickým příkladem využití 18 bitové hloubky. Při parametrech QVGA (35×45mm) využívá 18 bitové rozhraní. Z výše uvedeno tedy vyplývá, že v 24 bit hloubce bude vše pomalejší než na 16 bitech. Windows CE zvládá obě formy (24 i 32 bitů). Pokud OEM výrobce tedy opravdu chce využít 18 bitů na displeji, má možnost. Otázkou ale zůstává, je opravdu potřeba tolik barev? Je vůbec k něčemu dobré investovat do takového vývoje, když lze stupínek přeskočit a pokračovat na lepší hodnoty?

Kdy tedy budeme mít na displejích našich komunikátorů více barev? Nejdříve potřebujeme obrazovky, které využijí plných 24 bitů. 24 bitů je funkčně stejně "rychlých" jako 18 bitů, a 18 bitů je zase opravdu minimální rozdíl oproti 16 bitům. Nemá tedy smysl snažit se dosáhnout 18 bitové hloubky, ale mnohem výhodnější je dosažení 24 bitové. Pak také potřebujeme dostatečně výkonná zařízení, která dnes na trhu opravdu nejsou. Stále nás omezuje velikost operační paměti RAM a rychlost procesoru.

Nové displeje přitom jsou již dávno k dispozici. Otázkou tedy zůstává, proč je výrobci neimplementují? 24bitové displeje s přímou podporou tohoto rozhraní a také podporou mobilních CPU, tedy včetně různých ARM, vyrábí firma Sharp již poměrně dlouhou dobu. Na obrázku vidíte displej pro Sony PSP s 24 bitovou sběrnicí, který je možné doplnit o dotykovou vrstvu (opět od stejného výrobce).

- 

Po softwarové stránce tedy není co řešit. Operační systémy již dovedou využívat celou škálu bitových hloubek; tedy 1, 2, 4, 8, 16, 24 i 32 bitovou podporu, a to včetně Windows CE. Zavést proto podporu do Windows Mobile by neměl být ze strany Microsoftu žádný problém. Jisté omezení by bylo ze začátku u autorů aplikací, kteří by museli svůj program naučit pracovat s novou barevnou hloubkou. Nezbývá tedy než doufat, že si této skutečnosti výrobci brzy uvědomí a například namísto nekvalitních a mnohdy i nevyužitelných fotoaparátů, začnou vybavovat své komunikátory lepšími displeji. Displej je přece jenom u komunikátorů, a zvláště těch s dotykovým rozhraním, jednou z nejdůležitějších částí.

Sdílet článek naSdílet na TwitteruSdílet na Facebooku Přečteno: 17399 x, Přidat komentář

Komentáře k článku


bkf1
nevim ale me je celkem jedno jake ma displej barevne podani (pokud to neni nejaka hruza) ale spis jaka je citelnost na dennim svetle a to pri snizenem jasu (nechci mit porad displej ohulenej na max aby mi to zralo baterku jak cokl uzeny)...

Pondělí, 8. Září 2008 8:49

Lausien
Souhlasim. Nepotrebuju milion barev, na tech 65k si v poho zahraju i hry, vidim obrazky, atd... A hlavne HW to zvlada. Az na to bude zelezo, tak klidne, proc ne. Ale do ty doby myslim, ze soucasne displaye staci bohate, hlavne kdyz jsou citelne.

Pondělí, 8. Září 2008 9:27

Anonymní
U některých mobilů, které se chlubily podporou velké barevné hloubky jsem narazil ještě na rozdíl podpora displeje a podpora systému. Sice displej zvládal zobrazit 16M barev (a výrobce se tím náležitě pochlubil), ale systém běžící na mobilu zvládal pracovat jen s 256k barev. Víš i o tom něco víc?

Pondělí, 8. Září 2008 9:47

kissman
Pokud si dobře pamatuju, tak takováto situace byla v případě Motoroly MPx220, kdy HW displej byl schopny zvládat 262k barev, avšak omezení Windows Mobile 2003 SE mu dovolovali zobrazit 65k barev. Toto se bohužel děje dodnes. Na HP bussines foru jsem už našel také podobné příspěvky ohledně nových displejů u HP PDA. O dalších případech nevím
Jan Pichrt

Pondělí, 8. Září 2008 10:14

narg
taky se nekde resilo, ze sice displej zvlada 65k/16mili barev, ALE NE SOUCASNE najednou, taky dobrej figl na lidi :D

Pondělí, 8. Září 2008 12:33

Anonymní
A to si opravdu myslíte, že existuje mobilní fotka či obrázek, který bude najednou obsahovat třeba 65000 barev? Ani 32768, ba ani 10000. Tak naco tedy magořit 262 tisíci či více barvami, když to navíc vaše oči ani nepoznají, když to bude odstín jen lehce pozměněný...

Pondělí, 8. Září 2008 13:31

Anonymní
Pletes si dojmy s pojmy. Pocet ruznych barev na fotce nemuzes srovnavat s barevnou paletou zobrazovadla. Na fotce muzes mit treba jen 5000 odstinu, ale vsechny blizko u sebe (treba zeleny prechod) a na 65k displeji to bude vypadat katastrofalne. U mobilu to resi rozmery, ale zkus si proste zapnout na PC 16bitu a prohlidnout par fotek. Snadne a vymluvne...

Pondělí, 8. Září 2008 14:40

kissman
Článek nemá za úkol řešit jestli 262k barev je využitelné Každopadně co píšeš je pravda, málokteré foto má celý rozsah odstínů. Pakliže ale vyfotíš foto které bude obsahovat body mimo spektrum zobrazovatelnych odstínu tak se kvalita fotografie rapidně sníží
Jan Pichrt

Pondělí, 8. Září 2008 15:15

BEZY
64 mB RAM? To mají 64 mili bajtů RAM? Jinak pěkný článek

Pondělí, 8. Září 2008 16:27

RDT
Wow, to je komentářů . Ráno ještě nebyl žádný. Jinak: Perfektní článek. Opravdu málokdy se mi stane, že bych se po přečtení nějakého článku dozvěděl něco nového, tady jsem si dokonce některé vědomosti doplnil. Pro velké množství začínajících uživatelů, kteří pojem "barevná hloubka" téměř nechápou (kromě toho, že je to "počet barev") bude velice poučný.
BTW: Více, co je největší fór? Displeje třeba s 16ti miliony barev. Lidské oko totiž vnímá maximálně 1 .

Pondělí, 8. Září 2008 18:16

Standa
Pěkný článek, tenhle problém mě vždycky zajímal, ale byl jsem líný si o něm něco najít

Pondělí, 8. Září 2008 20:21

Anonymní
"namísto nekvalitních a mnohdy i nevyužitelných fotoaparátů, začnou vybavovat své komunikátory lepšími displeji"
nieco co hovorim uz minimalne rok... lenze to by si uzivatelia najprv museli uvedomit co potrebuju a zacat to od vyrobcov vyzadovat, a nie pisat vyhlasenia typu "iPhone 3G s 3,5" displayom s rozlisenim 320×480 a 16 milionmi farieb je shit lebo ma len 2mpx fotak ktory je jedinym dovodom preco si ho nekupim"

Úterý, 9. Září 2008 0:57

Anonymní
Nevim nac resite rozdily mezi 65tis. a 262tis. displayema... Vzdyt ten rozdil je tak zanedbatelny, ze si toho jen tak nekdo nevsimne. To je jako kdyby jsi porovnaval vyslednou fotku z 8bit(JPEG) a 12bit(NEF) obrazku... Pod mikroskopem najdes rozdily, ale jinak pouhym okem to je prehlednutelne.
Brou noc

Úterý, 9. Září 2008 1:22

Anonymní
"Z toho vyplývá, že když si pustíte film při standardních 25 FPS, vaše Pocket PC s VGA displejem a 64 mB RAM bude muset začít přepisovat obsah framebufferu už po nějakých 9 vteřinách, tedy za předpokladu, že budete mít celých 64 mB volné RAM k dispozici."
I přes nadšené výkřiky spolukomentujících tahle perla dokonale svědčí o tom, že autor je moula který vůbec neví o čem píše. Milibajtový překlep beru - ale představa že nějaký kodek si dopředu předpočítáví víc než 1-2 framy je už celkem dost humorná (holt bídná angličtina a nepochopení pojmu "framebuffer" chybějící vzdělání nedožene ... jde totiž o zásobník bajtů pro snímek, je o zásobník snímků).
Následuje chuchvalec pindů a naprosto zbytečných barevných tabuleček na téma "32bitů dobrých, 18bitů špatných, 16bitů dobrých" - ale nikde ani slovo o tom že bídné TN panely mají debilních 3×6 bitů ne proto aby jejich výrobci nakrkli Microsoft, ale proto že zákazník LIDLu vyžaduje svou sojovou šunku co nejlevnější - a tak všechny jeho šitovní TN TFT mají jenom 6-bitové DA převodníky. Ne plnotučné 8-bitové (×3 = TrueColor) a nebo dokonce 10-bitové (i to se vejde to 32 bitů, windows je umí a používá je třeba matrox).
Proto se RGB schéma 6+6+6 (nedostižných božích 18 bitů) zjednodušuje na ne zas o moc bídnější 5+6+5 (změny žlutozelené oko vnímá nejvíc, proto už se G víc nešidí) a marketingový handicap (máš jenom 64 tisycwoe!!) je na světě...
Ale co, pan autor aspoň místo studia (a za potlesku zdejšího fundovaného publika) může dál plodit své "odborné" pindy...

Úterý, 9. Září 2008 2:14

kissman
To co jste napsal je shrnutí několika vět z článku do obsahově jediné - všichni to chcem co nejlevnější tak to přece nebudem vyrábět když je to drahý. To je naprostý nesmysl. Pakliže výrobce takové zařízení s kvalitním displejem vyrobí, svoje zákazníky si jistě najde. Tak jako si lidé kupují zařízení kvůli QWERTY klávesnici či čtečce EAN kódů a jsou ochotní za to obětovat větší sumu pěnez, stejně tak by to bylo i u displeje. Navíc, cenové rozdíly takových displejů jsou naprosto zanedbatelné.

Úterý, 9. Září 2008 2:22

Anonymní
Souhlasim s autorem, i kdyz kdysi framebuffer opravdu predstavoval prave jeden ramec, dnesni "framebuffery" da-li se tomu tak jeste rikat, maji pamet mapovanou podstatne vetsi nez je potreba na frame ne vzdycky to teda byva mapovana RAM (drive byla), ale jinak je to v podstate spravne.

Úterý, 9. Září 2008 2:54

monikash
Omezení RGB565 si vyžádal Vatikán, jinak by bylo RGB dílo ďáblovo.
Ale jinak souhlasím s přispěvovateli. Na nekvalitním malém displeji je jedno jestli je tam 56k nebo 8M barev. Na ikonky, fonty v menu, psaní textu a volání to přece úplně stačí.

Úterý, 9. Září 2008 7:22

Anonymní
Jak už zde bylo psané, lidské oko nedokáže rozeznat 65tisíc a 262tisíc barev. Většina Nokií uvádí podporu 16 milionů barev, což je pouze reklamní trik, člověk nikdy nemůže okem rozeznat rozdíl.

Úterý, 9. Září 2008 7:31

Anonymní
Článek poučný, ale možná zbytečně dlouhý (některé části se stále opakují) a ty chyby by se hodilo také opravit (minimálně jednotky jako mB).
Co se týče několika lidí v diskuzi, kteří si myslí, že velká barevná hloubka je zbytečnost (že na fotce na malém displeji není vidět tolik barev najednou, nebo že lidské oko vidí jen milión barev), jde o to, že lidské oko vnímá různé barvy různě, nejcitlivější je na zelenou, a proto právě má v modelu 16 bit přidělených 6 bitů - 64 odstínů zelené, zatímco červená a modrá jen 5 bitů - 32 odstínů. A pokud bych na fotce měl barevný přechod z černé do červené, tak těch pouhých 32 odstínů bezpečně uvidím i na mobilu. Až 16 miliónů barev s rozložením složek 8-8-8 zajistí, že těch odstínů jedné barvy bude k dispozici 256, a s tím už se dá fungovat. Jinak lidské oko vnímá dokonce i barvy, které nejsme vůbec schopni na těchto displejích zobrazit (barevný prostor je menší), takže i těch 16 milionů třeba v prostoru Adobe RGB je stále málo ;)

Úterý, 9. Září 2008 8:32

Anonymní
Pro mě článek dobrý. Jo, jistě bude víc důvodů, proč se používá displej 64k barev, ale není nutné článěk hanět jen proto, že jsem chytrolín a napadá mě ještě další důvod. Pro mě to je moc fajn článek.

Úterý, 9. Září 2008 8:53

Anonymní
Pěkný článek, ale vždy se najdou nějací hnidopiši, kteří by dokupy nedali ani první větu a pak maj plnou hubu keců a zbytečně tady spamují diskuze. Kdo je blbej, tak to nepochopí, já si k snídani přečet zajímavý text a teď šup zpět do práce.

Úterý, 9. Září 2008 9:24

Anonymní
A jak jeste by slo okecat, ze WINDOWS MOBILE JSOU TRAPNY A ZASTARALY. 65k barev? proc nemate treba jen 256 barev nebo treba cernobile displeje... treba budou Widowsy rychlejsi

Úterý, 9. Září 2008 9:27

jenda.69
Na Voxíkovi mam teda taky jenom 65k barev, ale ten displej zobrazuje tak nádherně, že jsem nikde tak krásnej obraz neviděl.
Ale upřímně je to fakt hrozný, člověk s tim ani nemůže dělat špičkovou grafiku a podobně, co?

Úterý, 9. Září 2008 11:41

Jiří Hrma
Bezy: Díky za upozornění, správné označení jednotek (MB) opraveno

Úterý, 9. Září 2008 13:00

Anonymní
Teď jak to tu čtu tak co jsem měl kdysi teď už stařičkého Panasonika X700 měl symbian atd...všude se psalo že zobrazuje 65k barev. Jenže někde jsem narazil na testovací prográmek testoval rychlost, kvalitu, takt atd ale nejvíc jsem čuměl když mi ukázal že displej zobrazuje 16mega barev.... Je ale pravda že dnešní displeje mi oproti němu příjdou opravdu o dost slabší. A telefonů jsem měl zatraceně hodně.
By mě zajímalo co je na tom pravdy a jestli je to bůbec možný.
PS: ale vyráběl se v ČR takže bych se nedivím ničemu

Úterý, 9. Září 2008 18:09

wrana
Vyborny clanek, moc diky.

Úterý, 9. Září 2008 18:12

Anonymní
Opravdu citelně chybí odstavec o TN displejích, které stále v telefonech máme, a jejích super zobrazovacích schopností (zmiňovaných 6bitů/k) (...ještě že jsou TN pomalu na ústupu, v mých nových telefonech je už nenajdu :D)
ale jinak po delší době článek z jiného soudku, což chválím...
//btw. nevíte jak funguje dotyková plocha na iPhone? (typ, použitá technologie..?)
Nenašel jsem o tom nikde zmínku...
babca

Úterý, 9. Září 2008 20:21

Anonymní
Téma je dobré a informace zajímavé, ale hůře napsaný článek jsem ještě nečetl. Hrozná hatmatilka!

Úterý, 9. Září 2008 20:33

Anonymní
každý posun kupředu ať je to 18 nebo 24 bitů je dobrý ,obyčejní lidi do do toho stejně nevidí a 18 bude vždycky víc než 16

Úterý, 9. Září 2008 20:39

Anonymní
2babca: http://static.howstuffworks.com/gif/iphone-11.gif na stránce: http://electronics.howstuffworks.com/iphone1.htm ...o iphone displayi

Úterý, 9. Září 2008 21:56

Anonymní
Pokud pouzijeme 18bit/pixel, ulozime do 9 po sobe jdoucich 32 bitovych slov 16 pixelu a zadne bity se plytvat nebudou. Ty tabulky jsou sice pekne, ale takhle to imho nikdo programovat nebude, Daleko pravdepodobnejsi je, ze se pouzije panel RGB666, ale dva draty se nezapoji a jeden pixel se ulozi na 16 bitech. Pamet se usetri a uzivatel to bude nepozna, nebo to pozna, az kdyz si telefon uz koupi.

Středa, 10. Září 2008 0:05

Anonymní
Nesouhlasím s tvrzením že 65 a 262 tisic barev oko nerozezná. Stačí si porovnat 2 modely o stejném rozlišení a stejné velikosti při stejném rastru a rozdíl je vidět. pokud ne tak oko je chudčí na citlivost,asi málo chodíte do přirodý,nebo moc koukáte na špatně nastavený zobrazovací prvek. Zkuste porovnat SE K700 a K750 lze i K700 a Z610 který má hrubší dispaly(vetší rozměr,stejné rozlišení). Rozdíl je dost patrný. Já osobně preferuji jemný rastr a slusný počet barev. Je fakt že asi 16mil. je na mobil zbytečně moc.
P.S. pokud je někdo čuně a display má ošoupaný a upatlaný tak mu nebude vyhovovat ani monochromatický(čb),bud uvidí prdlajs a nebo mu bud v lepším případě hrát všemi možnými barvami i při vypnutém přístroji.

Čtvrtek, 11. Září 2008 21:22

Osobní menu

Registrace
Zapomenuté heslo

Reklama

iLuvShop.cz - značkové příslušenství nejen pro iPhone

Diskuze na foru

Diskuse - Roms, [Update] Official 2.2 Rom!!!
Vložil janiss, 9:24

Poznamky
Vložil rehakk, 8:28

HTC Desire - obecná diskuse
Vložil VladimirSE, 8:28

Poznamky
Vložil Bruca, 8:21

Problém s Qtek 9100
Vložil Bruca, 8:18

Reklama

Krby
Široký výběr krbů, nabízíme kvalitní krby za dobré ceny.
Hračky Veselý klaun
pestrý sortiment hraček: plyšové hračky, plyšoví psi, medvědi...
Granitové dřezy
Máme granitové dřezy špičkové kvality za skvělé ceny. Koukni se!
E-shop s top mobily
Špičkové mobilní telefony a komunikátory za bezkonkurenční ceny.

Nejnovější recenze

Sony Ericsson Xperia X10
Pondělí, 14. Červen 2010

HTC HD Mini
Sobota, 8. Květen 2010

HTC Desire
Pátek, 23. Duben 2010

HTC Legend
Pátek, 26. Březen 2010

Soubory ke stažení

HTC Desire: Manuál a příručka
Český uživatelský manuál a příručka pro rychlý star ...

HTC Legend: Příručka pro rychlý start
Příručka pro rychlý start pro komunikátor HTC Legend s ...

iSecretary 4.6
Virtuální sekretářka pro Vaše Pocket PC s Windows Mobil ...

PPC Illusions 1.0
Freeware databáze několika zajímavých optických iluzí ...

Sponzorované odkazy

Mobilní telefony - ATmobil

Partneři

Hostujeme o ONEbit.cz
WM TVs
AndroidForum.cz
WM Downloads
WMhelp.cz
PhoneSoft.cz
SonyMania.cz
Ce4you.cz

Statistika

Toplist Statistika

© 2005-2010 SmartMania.cz - Všechna práva vyhrazena, ISSN 1801-3066
Webhostingové služby zajišťuje ONEbit.cz, design by CODE01
Mobilní verze

hodinky guess | Dovolená Řecko | Sedací pytle | Kontaktní čočky | Výuka angličtiny, angličtina | ploty | oploceni